Zoekresultaten
Resultaat 1 - 7 (van 7)
Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap Talenonderwijs aan volwassenen
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | VU Boekhandel/Uitgeverij, Amsterdam | 1982
Gedrukt boek
A. Hagen Dialect en school
een beschouwing over het verschijnsel dialect en de invloeden daarvan op het onderwijs
Twee bijdragen over de rol van het dialect binnen het taalonderricht in het lager en voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1982
Gedrukt boek
E. Bol Leespsychologie
een onderwijs-leerpsychologische analyse van begrijpend lezen
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1982
Gedrukt boek
Fr. Litmaath Leren lezen en schrijven
achtergronden, werkwijzen en hindernissen
Non-fictie
Nederlands | 78 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1982
Gedrukt boek
Richard v.d. Waarsenburg Wolkjes
toelichting
Docentenhandleiding bij de eerste leesboekjes-serie "Wolkjes" waarin aandacht wordt besteed aan beeld- en striptechnieken als eerste stap naar een leesmethode
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
Richard v.d. Waarsenburg Vliegerboekjes
toelichting
Toelichting op de Vliegerserie, een serie van acht leesboekjes voor kinderen uit groep 3 die de eerste maanden van het aanvankelijk leesonderwijs achter de rug hebben.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek
F.B. Caesar Voorbereidend en aanvankelijk leesonderwijs
studie- en werkboek voor opleiding en bijscholing van leerkrachten
De auteur van de meest gebruikte leesmethode "Veilig leren lezen" gaat in op de problemen, die ontstaan door de samenvoeging van de kleuterschool en de lagere school tot basisschool, vooral op het gebied van het leren lezen.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1982
Gedrukt boek