Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 212)
Jos Winkels | Piet Hoogeveen Het didactische werkvormenboek
variatie en differentiatie in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 383 pagina's | Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2022
Gedrukt boek
Tilly Dinger Expressiever en gemakkelijker spreken
hoe experimenteer ik met mijn spreekgedrag?
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Coutinho, Bussum | 2008
Gedrukt boek
Leo Hartveld De Arbeiders Jeugd Centrale AJC
1918-1940, 1945-1959
Historisch overzicht van de Nederlandse sociaal-democratische jeugdbeweging
Non-fictie
Nederlands | 274 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 1982
Gedrukt boek
J.H. van der Steen Zo kwam Scouting naar Nederland
Geschiedenis van de padvinderij in de periode 1910-1916
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Europese Bibliotheek, Zaltbommel | 1982
Gedrukt boek
Petra Polman Tuin Het jaar rond met muziek & beweging
spel-ideeën voor kinderen van 4 tot 8 jaar
Handleiding voor het opzetten van spel- en bewegingslessen.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | De Toorts, Haarlem | 1993
Gedrukt boek
Geschiedenis van opvoeding en onderwijs
inleiding, bronnen, onderzoek
Non-fictie
Nederlands | 447 pagina's | SUN, Nijmegen | 1985
Gedrukt boek
Larry Belliston Creatieve intelligentie
ontwikkel de creativiteit van uw kind
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | De Kern, Baarn | 2000
Gedrukt boek
S.J. Redmeijer Gedragsproblemen
Analyse en bespreking van gedragsproblemen door de (voormalige) wetenschappelijk hoofdmedewerker orthopedagogiek aan de RU te Groningen.
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Sassenhein, Haren | 2000
Gedrukt boek
Muziek? Dat kun je niet maken!
muziekprojecten voor zes- tot achtjarigen
Non-fictie
Nederlands | 163 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1982
Gedrukt boek
Dorothea Timmers-Huigens Mogelijkheden voor verstandelijk gehandicapten
een weg naar vreugde beleven
Non-fictie
Nederlands | 422 pagina's | LEMMA, Utrecht | 1995
Gedrukt boek
Theoretische pedagogiek
opstellen
Verhandeling over de taak en methode van de theoretische pedagogiek en actuele pedagogische thema's.
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Boom, Meppel, Amsterdam | 1982
Gedrukt boek
De Vrije Hogeschool
tien jaar ervaringen; perspectieven voor de toekomst
Achtergronden en werkwijzen van de in 1971 gestarte onderwijsinstelling.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Vrij Geestesleven, Zeist | 1982
Gedrukt boek
Wat is dat voor een school?
over de nieuwe basisschool, Dalton, Freinet, Jenaplan, Montessori en Vrije School
Uitvoerige informatie over de verschillende alternatieve typen van basisonderwijs in Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Van Loghum Slaterus, Deventer | 1984
Gedrukt boek
Ton Elias Dertig jaar onderwijs - zwart op wit
een selectie uit de artikelen, commentaren en 'Cahiers' van de onderwijsjournalist Ton Elias, geschreven in de periode 1946 tot en met 1980
Non-fictie
Nederlands | 331 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1982
Gedrukt boek
Aad de Wit Beeld van expressie
mogelijkheden van geïntegreerd, thematisch expressieonderwijs in middenscholen
Nederlands | 71 pagina's | Stichting Leerplanontwikkeling, Enschede | 1982
Gedrukt boek
Max van der Kamp Drieluik
Bevat:Kunstzinnige vorming:proces en produkt.Wat we in de kunstzinnige vorming nog niet weten. Art,music and crafts in secundary education: their purpose and effect.
Nederlands | 28 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1982
Gedrukt boek
Willem Franssen Spelen met klankmateriaal als kern van muzikale vorming
Nederlands | 12 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1982
Gedrukt boek
Cor Post Kunstzinnige vorming door en voor vrijwilligers
een kennismaking
Nederlands | 19 pagina's | Nederlandse Stichting voor Kunstzinnige Vorming, Amersfoort | 1982
Gedrukt boek
E.B. Smuling Oriëntatie op leren en onderwijs
Inleiding in de onderwijskunde, bestemd voor docenten bij het hoger onderwijs en het hoger beroepsonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Spectrum, Utrecht [etc.] | 1982
Gedrukt boek
Gerrit Geitenbeek Middenschool en samenleving
naar een opzet en inhoud van middenschoolonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 62 pagina's | Van Gennep, Amsterdam | 1982
Gedrukt boek