Zoekresultaten
Resultaat 1 - 19 (van 19)
Marja Verburg | Monique Huijgen Van Dale basiswoordenboek Nederlands
Verklarend woordenboek voor de Nederlandse taal. Bevat o.a. voorbeeldzinnen en lessen om met het woordenboek om te gaan. Met kleine tekeningen in één pastelkleur. Vanaf ca. 10 t/m 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 806 pagina's | Van Dale, Utrecht | 2016
Gedrukt boek
M.Th. Alexander | M.M.C. Kuipers-de Bruin | M.G. Lindenburg | L.P. Spelt Grammatica Engels
de regels van het Engels
Overzicht van de grammatica van de Engelse taal, met voorbeelden toegelicht, te gebruiken als leerboek en naslagwerk.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Prisma, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Klaasbert Moed Taalonderwijs voor anderstalige leerlingen in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 54 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1987
Gedrukt boek
Rudy Beernink Taalbeschouwing
een invoeringsprogramma
Nederlands | 45 pagina's | SLO, Instituut voor Leerplanontwikkeling, Sectie Moedertaal, Enschede | 1987
Gedrukt boek
Peter Dekkers Driehonderdmaal taal
Driehonderd uitgewerkte ideeën voor de Nederlandse taalles in alle niveaugroepen van de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 360 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1987
Gedrukt boek
T.J.M. van Els De praktijk van het onderwijs moderne vreemde talen in de bovenbouw havo/vwo
eindverslag van een onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Veldadviescommissie Leerplanontwikkeling-Vreemde Talen (VALO-VT)
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Instituut voor Toegepaste Taalkunde, Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Katholieke Universiteit Nijmegen, Nijmegen | 1987
Gedrukt boek
Tanja Janssen Empirisch onderzoek van het voortgezet moedertaalonderwijs
een inventarisatie in het perspectief van leerplanontwikkeling
Non-fictie
Nederlands | 153 pagina's | Stichting voor de Leerplanontwikkeling, Enschede | 1987
Gedrukt boek
Th. Buis Feiten en meningen over het schoolonderzoek moderne vreemde talen
een onderzoek bij docenten in het avo/vwo
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1987
Gedrukt boek
Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen De behoeften aan moderne vreemde talen bij oud-leerlingen van het meao, mmo en mto
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1987
Gedrukt boek
Cornelis Josefus Maria van Esch Contextgebruik en begrijpend lezen in een vreemde taal
evaluatie van een trainingsprogramma
Non-fictie
Nederlands | 244 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1987
Gedrukt boek
Rafet Kabdan Het onderwijs in de Turkse taal en cultuur
een kwalitatief onderzoek naar de redenen voor het wel of niet volgen van het onderwijs in de Turkse taal en cultuur vanuit het perspectief van de diverse betrokkenen
Non-fictie
Nederlands | 87 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1987
Gedrukt boek
Etnische minderheden
taalverwerving, taalonderwijs, taalbeleid
Bundeling van lezingen gehouden tijdens het symposium 'Taal en Minderheden' dat in 1986 georganiseerd werd aan de Katholieke Universiteit van Brabant.
Non-fictie
Nederlands | 252 pagina's | Foris, Dordrecht [etc.] | 1987
Gedrukt boek
Y. Emmelot Kindercentra en tweede taalverwerving
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | Stichting Centrum voor Onderwijsonderzoek van de Universiteit van Amsterdam, Amsterdam | 1987
Gedrukt boek
Centrale Werkgroep Moedertaalonderwijs Gesprekken in de klas
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, Den Bosch | 1987
Gedrukt boek
Werkverband Literatuursociologie Speerpunt lezen
bijdragen aan het gelijknamige symposium georganiseerd door het Werkverband Literatuursociologie op 18 december 1985 aan de Katholieke Universiteit Brabant
Opstellen over het leesonderwijs op basisscholen
Non-fictie
Nederlands | 249 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
G.H.J. Seegers Lezen: een taalkundig-psychologische benadering
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1987
Gedrukt boek
Taaldrukwerkplaats Taaldrukken
verder dan zeggen en schrijven; een handboek
Werkvormen voor de ontwikkeling van de taalvaardigheid.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1987
Gedrukt boek
Geert Driessen Onderwijs in eigen taal en cultuur
doelopvattingen, leerkrachten, leermiddelen, omvang
Verslag van een onderzoek naar de knelpunten bij het onderwijs in eigen taal en cultuur (OETC).
Non-fictie
Nederlands | 174 pagina's | SVO, 's-Gravenhage | 1987
Gedrukt boek
Interkom
moedertaalonderwijs in praktijk
Bloemlezing van lesideeën voor het moedertaalonderwijs uit het gelijknamige tijdschrift (1972-1985).
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Pendoor, Amsterdam | 1987
Gedrukt boek