Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 25)
Henriëtte Houët Grammatica Nederlands
woorden, zinnen, spelling
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Prisma, Houten | 2011
Gedrukt boek
Henriëtte Houët Grammatica Nederlands
woorden, zinnen, spelling
Dit is een e-bookversie van de Prisma Grammatica Nederlands. De Prisma Grammatica's bieden heldere uitleg met veel voorbeelden over alle grammaticale aspecten van een taal. Deze ideale naslagwerken zijn overzichtelijk ingedeeld en hebben een uitgebreid register, zodat je snel vindt wat je zoekt. Wat is een bijvoeglijk naamwoord? Welke woordsoorten zijn er? Wat is een goede woordvolgorde? Hoe zit dat nou precies met de d's en de t's in werkwoorden? Waar zet je precies een komma? Welke woorden...
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Prisma, Amsterdam | 2013
E-book
Theodorus Arnoldus van Batenburg Een evaluatie van taalmethoden
Non-fictie
Nederlands | 48 pagina's | RION, Instituut voor Onderwijsonderzoek Rijksuniversiteit Groningen, Groningen | 1988
Gedrukt boek
Raymond Godding Tweede taal-vaardig
tweede-taalverwerving in de basisschool
Bespreking van leermiddelen en lesmaterialen voor extra lessen Nederlands aan buitenlandse kinderen in het basisonderwijs, met als uitgangspunten functionele en communicatieve taalgebruikssituaties en thematisch-cursorisch ingerichte onderwijsleersituaties.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Orthodidactiek van het moderne vreemde talen-onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Intro, Nijkerk | 1988
Gedrukt boek
Resy Delnoy Empirisch onderzoek van het moedertaalonderwijs in het basisonderwijs
een inventarisatie in het perspectief van leerplanontwikkeling
Nederlands | 159 pagina's | Instituut voor Leerplanontwikkeling, Stafafdeling Ontwikkeling, Enschede | 1988
Gedrukt boek
Franca van Alebeek Taalscholen is samen-scholen
een handleiding voor taalscholers in de basiseducatie
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Projectgroep Volwasseneneducatie van de Vakgroep Taalbeheersing, Universiteit van Amsterdam, PVE, Amsterdam | 1988
Gedrukt boek
M. Willems De keuze van moderne vreemde talen in de geïntegreerde brugperiode
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1988
Gedrukt boek
Sylvia Kohlmann Een prentenboek in je eigen taal
in het speciaal onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 103 pagina's | Katholiek Pedagogisch Centrum, Projectgroep OVB, 's-Hertogenbosch | 1988
Gedrukt boek
Liesbeth Verhulst-Schlichting FIT
functionele imitatie van taalstructuren; taalprogramma voor kinderen met een grammaticale achterstand
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Swets & Zeitlinger, Amsterdam [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Didactiek Commissie Nederlands Nederlands en computers
een overzicht van de gebruiksmogelijkheden van een computer bij het vak Nederlands
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | Malmberg, Den Bosch | 1988
Gedrukt boek
M.M. Vergeer Taalonderwijs op LOM- en MLK-scholen
voorstudie periodieke peiling van het onderwijsniveau
Non-fictie
Nederlands | 84 pagina's | Instituut voor Onderzoek van het Onderwijs SVO, 's-Gravenhage | 1988
Gedrukt boek
A.G. Sciarone Met de mond vol tanden
het failliet van het vreemde-talenonderwijs in Nederland
Analyse van veelgebruikte methodes in het vreemde talen-onderwijs bij het voortgezet onderwijs in Nederland, waarin met name de didactische vormgeving van zowel de woordenschat als de grammatica van deze methodes wordt bekritiseerd.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Boom, Meppel [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Jos G.W. van de Wouw Om 't gedicht
'n wegwijzer poëzielezen in de basisschool
Handreiking tot het gebruik van poëzie in het basisonderwijs aan de hand van lesvoorbeelden gericht op verschillende leeftijdsgroepen.
Non-fictie
Nederlands | 133 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Johanna Wilhelmina Wertwijn-Kruse The language umbrella
a study on the role of grammar in secondary schools
Non-fictie
Engels | 509 pagina's | 1988
Gedrukt boek
Piet Mooren Could be worse
boeken bij Engels in het basisonderwijs
In de overtuiging dat veel en vroeg lezen een bijdrage kan leveren aan de verwerving van een vreemde taal bevelen de auteurs een groot aantal kinder(prenten)boeken aan als aanvullend lees- en verwerkingsmateriaal bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool.
Non-fictie
Nederlands | 136 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1988
Gedrukt boek
Computer applications in language learning
Non-fictie
Engels | 171 pagina's | Foris, Dordrecht [etc.] | 1988
Gedrukt boek
Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum We are reading
het gebruik van boeken bij Engels in het basisonderwijs
Krachtig pleidooi voor het gebruik van jeugdboeken bij het onderwijs in de Engelse taal op de basisschool, in de vorm van o.a. voor deze uitgave bewerkte lezingen gehouden op een studiedag over dit onderwerp in 1986.
Non-fictie
Nederlands | 164 pagina's | Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum, Den Haag | 1988
Gedrukt boek
J. Leman 'Beter één certificaat in de hand...'
Onderzoek naar de mogelijkheden om een certificaat Nederlands te ontwikkelen voor laaggeschoolde anderstalige volwassenen.
Non-fictie
Nederlands | 85 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1988
Gedrukt boek
Simon Verhallen Certificaatexamens voor het vreemde-talenonderwijs
een vergelijking tussen een drietal buitenlandse certificaten en het Certificaat Nederlands als Vreemde Taal
Vergelijkend onderzoek naar de examens in het Frans, Duits, Engels en Nederlands voor anderstaligen.
Non-fictie
Nederlands | 55 pagina's | Stichting Bibliographia Neerlandica, 's-Gravenhage | 1988
Gedrukt boek