Zoekresultaten
Resultaat 1 - 15 (van 15)
Ad Bok Functionaliseren van taalonderwijs
beschouwen, bedacht zijn, beginnen
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Eleonora Gerarda Jacobs-Hessing Leerlingverschillen en onderwijsaanbod
een studie naar het funktioneren van individuele verschillen tussen leerlingen bij het werken met thematisch-kommunikatieve onderwijsleerpakketten in aanvangsonderwijs Frans; een onderzoek in heterogene klassen en bij individuele leerlingen
Non-fictie
Nederlands | 268 pagina's | WCC, Utrecht | 1989
Gedrukt boek
Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap Computer-ondersteund talenonderwijs
Studies over de vraag welke rol de computer kan spelen bij het onderwijs in moderne talen
Non-fictie
Nederlands | 109 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1989
Gedrukt boek
Eindtermencommissie Nederlands Advies over de voorlopige eindtermen basisvorming in het voortgezet onderwijs
Nederlands
Non-fictie
Nederlands | 49 pagina's | Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen, [Zoetermeer] | 1989
Gedrukt boek
Ontwikkelingsgroep Eindtermen Moderne Vreemde Talen Advies over de voorlopige eindtermen basisvorming in het voortgezet onderwijs
moderne vreemde talen
Non-fictie
Nederlands | 57 pagina's | Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen, [Zoetermeer] | 1989
Gedrukt boek
Turks-Nederlands, Nederlands-Turks
Non-fictie
Nederlands | 469 pagina's | Van Dale, Utrecht | 2017
Gedrukt boek
Riet Evers Leesdidactiek in het vreemde-talenonderwijs
een onderzoek naar de praktijk van het leesonderwijs in de moderne vreemde talen en naar de wijze waarop de effecten ervan bij leerlingen kunnen worden gemeten
Non-fictie
Nederlands | 259 pagina's | Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen, Nijmegen | 1989
Gedrukt boek
K. van Helvert Meertaligheid
Inleiding over de gevolgen van het multi-etnische en multilinguale karakter van de Nederlandse samenleving voor het taalonderwijs in de basisvorming voor alle leerlingen in de eerste fase van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
Ad Marchand De leesschrijfhoek
naar natuurlijk leren lezen
Inleiding tot en suggesties voor uitwerking van lesmateriaal van de "leesschrijfhoek", een werkwijze in groep 2 en 3 van het basisonderwijs. Het kind leert, uitgaand van eigen belevings- en ervaringswereld, functioneel lezen en schrijven.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Zwijsen, Tilburg | 1989
Gedrukt boek
Rudolf Geel Niemand is meester geboren
geschiedenis van het Nederlandse schrijfvaardigheidsonderwijs in de negentiende en twintigste eeuw
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Coutinho, Muiderberg | 1989
Gedrukt boek
Saskia van Basten Batenburg Creativitaal
suggesties om met kinderen van 10 tot en met 12 jaar creatief met taal bezig te zijn
Non-fictie
Nederlands | 59 pagina's | Bekadidact, Baarn | 1989
Gedrukt boek
Fred van Barneveld Engels in de PABO
didaktiek van Engels in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 203 pagina's | De Ruiter, Gorinchem | 1989
Gedrukt boek
L.E.T. Hulshof Ta asina mes
Antillianen en Arubanen over taal en edukatie
Verslag van een onderzoek naar het al dan niet voorkomen van analfabetisme onder Antillianen en Arubanen woonachtig in Rotterdam.
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Steunpunt voor Antillianen en Arubanen in Zuid-Holland, Delft | 1989
Gedrukt boek
G.J. Westhoff Duits
Bespreking van de belangrijkste consequenties van de basisvorming voor het vak Duits.
Non-fictie
Nederlands | 91 pagina's | Stenfert Kroese/Nijhoff, Leiden | 1989
Gedrukt boek
Chinees Leermiddelen Project Handel & wandel
Verhalen en opdrachten over de relatie tussen China en Nederland, vroeger en nu. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 66 pagina's | Chinees Leermiddelen Project, Amsterdam [etc.] | 1989
Gedrukt boek