Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 28)
A.J.J.M. Ruijssenaars | J.E.H. van Luit | E.C.D.M. van Lieshout Rekenproblemen en dyscalculie
theorie, onderzoek, diagnostiek en behandeling
Non-fictie
Nederlands | 391 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2014
Gedrukt boek
De Nederlandse gebarentaal
Verslag van de resultaten die onderzoek naar de Nederlandse Gebarentaal heeft opgeleverd, waarin tevens wordt uitgelegd hoe gebaren in elkaar zitten en gecombineerd kunnen worden tot zinnen.
Non-fictie
Nederlands | 236 pagina's | Nederlandse Stichting voor het Dove en Slechthorende Kind, Amsterdam | 2009
Gedrukt boek
Justitiële en niet-justitiële orthopedagogische thuishulp in Noord-Nederland
Non-fictie
Nederlands | 94 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1992
Gedrukt boek
N.K. Pameijer Het hypothesentoetsend model en de diagnostiek van leer- en opvoedingsproblemen in de praktijk
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Gemeentelijk Pedologisch Instituut, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
A.J.J.M. Ruijssenaars Rekenproblemen
theorie, diagnostiek, behandeling
Onderwijskundig handboek.
Non-fictie
Nederlands | 294 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 1992
Gedrukt boek
Jelle van der Meulen Probleemkinderen begrijpen en helpen
ervaringen uit de heilpedagogie
Inleiding tot de orthopedagogiek vanuit antroposofisch perspectief.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Vrij Geestesleven, Zeist | 1992
Gedrukt boek
Stanley Coren Is links handig?
oorzaken en gevolgen van linkshandigheid
Beschrijving van de implicaties van linkshandigheid op sociaal, medisch, psychologisch en pedagogisch gebied.
Non-fictie
Nederlands | 298 pagina's | Scriptum, Schiedam | 1994
Gedrukt boek
Noordelijk Instituut voor Orthopedagogisch Onderzoek Orthopedagogische thuishulp in een justitieel kader
het Project Systeembegeleiding Oost-Groningen (S.O.G.); (tussentijds verslag)
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | Stichting Kinderstudies, Groningen | 1992
Gedrukt boek
I.A. van Berckelaer-Onnes Leven naar de letter
Non-fictie
Nederlands | 29 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Anne-Marike van der Hoek De Petö-methode
een geïntegreerde opvang van het hersenbeschadigde kind
Beschrijving van een Hongaarse leer- en opvoedingsmethode - met praktijkvoorbeelden - die tot doel heeft het motorisch gehandicapte kind op te voeden met als uitgangspunt dat het kind zich aanpast aan de omgeving
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | VU Uitgeverij, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
L. Brants 50 jaar tegendraads
een historische schets van het werk van de William Schrikker Stichting
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | William Schrikker Stichting, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek
Suzy Van der Maat Communicatie tussen personen met een diep mentale handicap en hun opvoed(st)ers
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1992
Gedrukt boek
Emotionele problemen
praktijk, theorie en onderzoek
Bundeling van een aantal congresbijdragen over leer- en gedragsproblemen.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Acco, Leuven, Amersfoort | 1992
Gedrukt boek
The secret life of vulnerable children
Engels | 214 pagina's | Routledge, London [etc.] | 1992
Gedrukt boek
S.E.K. Faber Wat doen we eraan?
gedragsproblemen en sociale ontwikkeling bij 4- tot 12-jarigen
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Intro, Nijkerk | 1992
Gedrukt boek
Anneke van Luyk Linkshandig
handig of onhandig?
Interviews met linkshandigen, afgewisseld met meningen van deskundigen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | BZZTôH, 's-Gravenhage | 1992
Gedrukt boek
Hans Hart de Ruyter Teamgerichte begeleiding
begeleiding van teams in de (semi)residentiële setting met behulp van de systeemtheorie
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Wolters-Noordhoff, Groningen | 1992
Gedrukt boek
Hans van Luit Kinderen en leerproblemen
hoe ouders de ontwikkeling van jonge kinderen kunnen stimuleren en hen kunnen helpen bij leerproblemen
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Kosmos, Utrecht [etc.] | 1992
Gedrukt boek
Roel de Groot Leermoeilijkheden en visuele opvoeding
een interdisciplinaire benadering
Oefenboek (met bespreking van de achterliggende theorie), waarin ervan uitgegaan wordt dat er een wederzijdse beïnvloeding is van stoornissen in de sensomotorische ontwikkeling van kinderen en het functioneren op school.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Garant, Leuven, Apeldoorn | 1992
Gedrukt boek
Een werkmodel voor de toelating tot het speciaal onderwijs
Besproken wordt hoe bij een toelatingsonderzoek beter aangesloten kan worden bij al bekende informatie en bij de aanpak van het kind na plaatsing.
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Balans, Amsterdam | 1992
Gedrukt boek