Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 144)
Andrew Dasselaar | Jerry Vermanen Internetresearch & datajournalistiek
Non-fictie
Nederlands | 428 pagina's | Van Duuren Media, [Culemborg] | 2018
Gedrukt boek
Marleen Oosterhof-van der Poel Opvoedingsproblemen 4-12 jarigen
handleiding voor opvoeders
Allerlei problemen bij de opvoeding van kinderen in de basisschoolleeftijd zoals straffen en belonen, boosheid en agressie, pesten en angsten komen aan bod.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Maaike Hajer | Theun Meestringa Handboek taalgericht vakonderwijs
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 1 en 2
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen in de kleuterleeftijd die informatie geeft over groep 1 en 2 van de basisschool, wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos Spel en ontwikkeling
spelen en leren in de onderbouw
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
A.J.J.M. Ruijssenaars | J.E.H. van Luit | E.C.D.M. van Lieshout | E.H. Kroesbergen Handboek dyscalculie en rekenproblemen
een dynamisch ontwikkelingsperspectief
Herzien handboek over dyscalculie en rekenonderwijs en rekenproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs, benaderd vanuit de wetenschap en toegepast in de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 526 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Reis door de archeologie
een fascinerende speurtocht door onze ongeschreven geschiedenis
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Terra, Warnsveld | 2004
Gedrukt boek
Arie Wilschut | Dick van Straaten | Marcel van Riessen Geschiedenisdidactiek
handboek voor de vakdocent
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Spencer Kagan | Betty de Jaeger | Dook Kopmels Coöperatief vergaderen
een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 3
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen die naar groep drie van de basisschool gaan of er al in zitten met informatie over wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Ofkje Teekens Als je kind een leerprobleem heeft
ervaringen uit de praktijk van remedial teaching en huiswerkbegeleiding
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | M.O.M, Houten | 2004
Gedrukt boek
Rekenen: een hele opgave
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2004
Gedrukt boek
Eefje Pleij Juf met staarten op een zwarte school
Persoonlijk relaas van een onderwijzeres op een basisschool in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer met veel kinderen van migranten als leerling.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Mets & Schilt, [Amsterdam] | 2004
Gedrukt boek
Ietje Heybroek | Boukje Overgaauw Samen gesteld
de dynamiek van het stiefgezin
Non-fictie
Nederlands | 182 pagina's | SWP, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Sura Hart | Victoria Kindle Hodson De veilige klas
inspireren en leren
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om met behulp van de basisfilosofie van 'Geweldloze Communicatie' betrokkenheid en leren in de klas te bevorderen.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | Stichting daimoon, Roermond | 2013
Gedrukt boek
Ton Langelaan De excellente leerkracht
de fundamenten van zijn succes
Praktische tips voor leerkrachten in alle soorten van onderwijs om efficiënt en effectief te werken en zo hun eigen werkplezier te vergroten.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Nelissen, Soest | 2004
Gedrukt boek
Olga Bogdashina Communicatiekwesties bij autisme en syndroom van Asperger
spreken we dezelfde taal?
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Suzanne van Norden Taal leren op eigen kracht
taalverwerving op school met behulp van de werkwijze van taalvorming
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
Co-actief coachen
nieuwe vaardigheden voor professioneel en persoonlijk coachen
'Co-actief coachen' gaat uit van de kracht van de coachingsrelatie en niet zozeer van de kracht van de coach. Cliënten formuleren zelf hun waarden en doelen, en vinden zelf het antwoord op hun vraag. Hierdoor is hun commitment aan persoonlijke doelen heel sterk, en is hun kans op succes groot. 'Co-actief coachen' is een compleet en praktisch handboek voor coaches die zich deze zeer succesvolle vorm van coachen eigen willen maken. Het bespreekt op heldere wijze alle benodigde vaardigheden en bevat...
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's (ePub3, 3,3 MB) | Thema, Zaltbommel | 2018
E-book
Etje Heijdanus-de Boer Drama in de hoofdrol
praktijkboek voor het primair onderwijs
Lessenseries waarin drama en taal met elkaar gecombineerd worden.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Coutinho, Bussum | 2004
Gedrukt boek