Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 71)
Marleen Oosterhof-van der Poel Opvoedingsproblemen 4-12 jarigen
handleiding voor opvoeders
Allerlei problemen bij de opvoeding van kinderen in de basisschoolleeftijd zoals straffen en belonen, boosheid en agressie, pesten en angsten komen aan bod.
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Maaike Hajer | Theun Meestringa Handboek taalgericht vakonderwijs
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 1 en 2
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen in de kleuterleeftijd die informatie geeft over groep 1 en 2 van de basisschool, wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Frea Janssen-Vos Spel en ontwikkeling
spelen en leren in de onderbouw
Non-fictie
Nederlands | 198 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2004
Gedrukt boek
Spencer Kagan | Betty de Jaeger | Dook Kopmels Coöperatief vergaderen
een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2015
Gedrukt boek
A.J.J.M. Ruijssenaars | J.E.H. van Luit | E.C.D.M. van Lieshout | E.H. Kroesbergen Handboek dyscalculie en rekenproblemen
een dynamisch ontwikkelingsperspectief
Herzien handboek over dyscalculie en rekenonderwijs en rekenproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs, benaderd vanuit de wetenschap en toegepast in de praktijk.
Non-fictie
Nederlands | 526 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Mijn kind in groep 3
zo leren ze
Gids voor ouders met kinderen die naar groep drie van de basisschool gaan of er al in zitten met informatie over wat kinderen daar beleven en leren, en over de ontwikkeling van kinderen in die periode.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | ThiemeMeulenhoff, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
Arie Wilschut | Dick van Straaten | Marcel van Riessen Geschiedenisdidactiek
handboek voor de vakdocent
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Ofkje Teekens Als je kind een leerprobleem heeft
ervaringen uit de praktijk van remedial teaching en huiswerkbegeleiding
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | M.O.M, Houten | 2004
Gedrukt boek
Rekenen: een hele opgave
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 208 pagina's | HBuitgevers, Baarn | 2004
Gedrukt boek
Eefje Pleij Juf met staarten op een zwarte school
Persoonlijk relaas van een onderwijzeres op een basisschool in de Amsterdamse wijk Bos en Lommer met veel kinderen van migranten als leerling.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Mets & Schilt, [Amsterdam] | 2004
Gedrukt boek
Etje Heijdanus-de Boer Drama in de hoofdrol
praktijkboek voor het primair onderwijs
Lessenseries waarin drama en taal met elkaar gecombineerd worden.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Coutinho, Bussum | 2004
Gedrukt boek
Ton Langelaan De excellente leerkracht
de fundamenten van zijn succes
Praktische tips voor leerkrachten in alle soorten van onderwijs om efficiënt en effectief te werken en zo hun eigen werkplezier te vergroten.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Nelissen, Soest | 2004
Gedrukt boek
Olga Bogdashina Communicatiekwesties bij autisme en syndroom van Asperger
spreken we dezelfde taal?
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Taal, een zaak van alle vakken
geïntegreerd taal- en zaakvakonderwijs op de basisschool
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Coutinho, Bussum | 2012
Gedrukt boek
Attent op talent
omgaan met hoogbegaafdheid in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | LEMMA, Utrecht | 2004
Gedrukt boek
J.N. den Hoed-van Wijk De pot op?!
over (niet) zindelijk zijn
Praktische handleiding voor ouders en opvoeders voor de aanpak van zindelijkheidsproblemen bij hun kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Groen, Heerenveen | 2004
Gedrukt boek
Waardenvolle of waardenloze samenleving?
Congresbijdragen over de vraag wat de samenleving voor zoveel mogelijk mensen waardevol maakt en wat de bijdrage van opvoeding en onderwijs daaraan kan zijn.
Non-fictie
Nederlands | 399 pagina's | Karakter, Uithoorn | 2004
Gedrukt boek
John Tressel Handboek voor de lerende docent
methodiek voor veranderingsbekwame leraren
Non-fictie
Nederlands | 271 pagina's | Nelissen, Soest | 2004
Gedrukt boek
Nanda van Bodegraven Wortels en vleugels
kinderen onderzoeken bestaansvragen
Praktisch werkboek om met kinderen van ongeveer 6 tot en met 12 jaar levensvragen te behandelen en te overdenken op een niet-religieuze wijze.
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | SWP, Amsterdam | 2004
Gedrukt boek