Zoekresultaten
Resultaat 1 - 10 (van 10)
Mineke van Essen Kwekeling
tussen akte en ideaal; de opleiding tot onderwijzer(es) vanaf 1800
Het boek behandelt de geschiedenis van bijna twee eeuwen kwekelingenbestaan. Aandacht voor de verschillen tussen de kwekelingen, naar sekse, levensbeschouwing en etnische afkomst.
Non-fictie
Nederlands | 439 pagina's | SUN, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
De school met de bijbel
christelijk onderwijs in de negentiende eeuw
Non-fictie
Nederlands | 159 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2006
Gedrukt boek
P.A.J. Caljé Student, universiteit en samenleving
de Groningse universiteit in de negentiende eeuw
Non-fictie
Nederlands | 631 pagina's | Verloren, Hilversum | 2009
Gedrukt boek
Tot burgerschap en deugd
volksopvoeding in de negentiende eeuw
Non-fictie
Nederlands | 170 pagina's | Verloren, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
A.C. Rosendaal Naar een school voor de gereformeerde gezindte
het christelijke onderwijsconcept van het Gereformeerd Schoolverband (1868-1971)
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Verloren, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Wim Kroon Weesmeisjes in Apeldoorn
geschiedenis van het Weeshuis der Hervormde Gemeente van Apeldoorn en Het Loo, 1806-2006
Non-fictie
Nederlands | 438 pagina's | Walburg Pers, Zutphen | 2006
Gedrukt boek
Oscar Westers Hoe de Duitsers dapper standhielden in Vietnam
en andere verfrissende visies van de schooljeugd op onze geschiedenis
Ongewild humoristische, foute antwoorden van scholieren op proefwerk- en examenvragen over geschiedenis en staatsinrichting.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Spectrum, Utrecht | 2006
Gedrukt boek
Stille wijkplaatsen?
politiek aan de Nederlandse universiteiten sedert 1876
Non-fictie
Nederlands | 123 pagina's | Verloren, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Sacha la Bastide-van Gemert "Elke positieve actie begint met critiek"
Hans Freudenthal en de didactiek van de wiskunde
Aan de hand van Freudenthals publicaties en documenten uit zijn persoonlijk archief wordt de ontwikkeling van zijn didactisch gedachtegoed gereconstrueerd en een analyse gegeven van de rol die hij in de ontwikkeling van de wiskundedidactiek speelde.
Non-fictie
Nederlands | 381 pagina's | Verloren, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Gemeentelijk Pedologisch Instituut Een buitengewone plek voor bijzondere kinderen
driekwart eeuw kinderstudies in het Paedologisch Instituut te Amsterdam (1931-2006)
Non-fictie
Nederlands | 247 pagina's | Meinema, Zoetermeer | 2006
Gedrukt boek