Zoekresultaten
Resultaat 1 - 16 (van 16)
Joris Luyendijk Het zijn net mensen
beelden uit het Midden-Oosten
De Nederlandse correspondent die achtereenvolgens in Caïro, Beirut en Oost-Jeruzalem werkte, bericht over de eenzijdigheid in de verslaggeving over het Midden-Oosten door de Westerse media.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | Uitgeverij Podium, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Rüdiger Jungbluth IKEA
het geheim van het succes
Geschiedenis, groei en ontwikkeling van het wereldconcern Ikea en zijn oprichter Ingvar Kamprad (1926), de filosofie van het bedrijf en de redenen van het succes.
Non-fictie
Nederlands | 283 pagina's | Nieuw Amsterdam, [Amsterdam] | 2006
Gedrukt boek
William Reymond Coca-cola
het verboden onderzoek
Kritische geschiedenis van The Coca Cola Compagny, het drankje en het merk, de concurrentie en expansie, en het dubieuze bedrijfsbeleid tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Non-fictie
Nederlands | 335 pagina's | De Geus, Breda | 2007
Gedrukt boek
Davis S. Landes Dynastieën
voorspoed en tegenslagen van de grootste familiebedrijven ter wereld
Non-fictie
Nederlands | 427 pagina's | Spectrum, Utrecht | 2007
Gedrukt boek
Mathijs Bouman Hollandse overmoed
hoe de beste economie van de wereld ontspoorde
Kritische journalistieke analyse van de bloei en neergang van de Nederlandse economie vanaf het eind van de twintigste eeuw.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Balans, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
Geert van Istendael Alfabet van de globalisering
Kritische analyse van een aantal, vooral economische begrippen rond het thema globalisering.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | Atlas, Amsterdam [etc.] | 2006
Gedrukt boek
Wouke van Scherrenburg Vrouwen op het Binnenhof
interviews met Nederlandse politica's
Zestien politica vertellen waarom ze dit vak hebben gekozen, wat hun drive is, waar ze tegenaan lopen, hoe ze hun politieke toekomst en de toekomst van Nederland zien. Bevat interviews met: Agnes van Ardenne, Rita Verdonk, Laetitia Griffith, Nebahat Albayrak, Fenna Vergeer, Agnes Kant, Femke Halsema, Marijke Vos, Margot Kraneveldt, Khadija Arib, Anouchka van Miltenburg, Bibi de Vries, Sharon Dijksma, Gerda Verburg, Mirjam Sterk, Lousewies van der Laan.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Archipel, Amsterdam [etc.] | 2006
Gedrukt boek
Hans Peter Roel De vierde dimensie
de onzichtbare wereld die ons leven bepaalt; businessroman
Na de dood van zijn driejarig zoontje gaat een manager op zoek naar de waarheid van het leven en de werking van de menselijke geest.
Fictie
Nederlands | 206 pagina's | Nieuwe Dimensies, [Eemnes] | 2006
Gedrukt boek
Max Barry Company
Een nieuwkomer probeert de bureaucratie van het bedrijf waar hij werkt te doorbreken.
Fictie
Nederlands | 287 pagina's | Van Holkema & Warendorf, Houten [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Arnold Karskens 'Geen cent spijt'
de jacht op oorlogsmisdadiger Frans van Anraat
Journalistieke reportage over de Nederlandse zakenman die in de jaren tachtig aan Saddam Hoessein grondstoffen leverde voor gifgas.
Non-fictie
Nederlands | 205 pagina's | Meulenhoff, Amsterdam | 2006
Gedrukt boek
F.J.M. van de Ven Anton Jurgens Hzn 1867-1945
Europees ondernemer, bouwer van een wereldconcern
Biografie van de Nederlandse ondernemer, een van de grondleggers van het Unilever-concern.
Non-fictie
Nederlands | 376 pagina's | Waanders Uitgevers, Zwolle | 2006
Gedrukt boek
Kassa's Belbus
de meest opmerkelijke verhalen uit het consumentenprogramma
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Tirion, Baarn | 2006
Gedrukt boek
Marcel Grauls Made in Japan
de mensen achter grote Japanse merken; Shiseido ... Nissin
Biografieën van de grondleggers van veertien Japanse multinationals.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Van Halewyck, Leuven | 2006
Gedrukt boek
Atilla Aytekin Atilla's Dutch dream
nieuw ondernemerschap tussen twee culturen
Autobiografisch relaas van een Nederlandse ondernemer van Turkse komaf, die een IT-bedrijf begint met vestigingen in Amsterdam en Istanbul.
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Nieuw Amsterdam, [Amsterdam] | 2006
Gedrukt boek
William Reymond Coca-cola, het verboden onderzoek
Kritische geschiedenis van The Coca Cola Compagny, het drankje en het merk, de concurrentie en expansie, en het dubieuze bedrijfsbeleid tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Non-fictie
Nederlands | 430 pagina's | De Geus, Breda | 2008
Gedrukt boek
XS4ALL Een wereld te winnen
gaming als sport en economie
Toekomstvisie van verschillende auteurs op het verschijnsel gaming en de toenemende economische en sportieve waarde daarvan.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Nijgh & Van Ditmar, [Amsterdam] | 2006
Gedrukt boek