Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 25)
Rineke Derksen Ik ben een kind, gelukkig & gevoelig hoogbegaafd
Schets van het gevoelsleven en de ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen, met adviezen aan ouders, leerkrachten en werkers in de kinderopvang hoe met deze kinderen om te gaan.
Nederlands | 200 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2015
Gedrukt boek
Cassie Zupke 50 dingen die ouders en leerkrachten van elkaar moeten weten over kinderen met autisme
Wegwijzer voor een betere samenwerking tussen ouders en leerkrachten bij de begeleiding van kinderen met autisme.
Non-fictie
Nederlands | 171 pagina's | Pica, Huizen | 2015
Gedrukt boek
Marion van de Coolwijk | Wendy van Lammers van Toorenburg Ben ik in beeld?
(h)erkenning voor beelddenkende kinderen, hun ouders en leerkrachten
Wat is beelddenken, waar heb je dan moeite mee en wat zijn de voordelen ervan? Stapsgewijze uitleg met invulopdrachten en tips. Met stripachtige kleurenillustraties. Met hulp vanaf ca. 7 jaar, zelfstandig van ca. 9 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas
basiswerk voor preventief werken met jongeren
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 480 pagina's | LannooCampus, Leuven, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas
een praktisch handboek
Handboek voor (aankomende) leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 315 pagina's | LannooCampus, Houten | 2014
Gedrukt boek
Annemiek Deij Gehoord worden
omgaan met slechthorendheid
Praktische informatie over slechthorendheid in de verschillende fasen van het leven, afgewisseld met ervaringsverhalen.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs
Non-fictie
Nederlands | 315 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Eli R. Lebowitz | Haim Omer De behandeling van angst bij kinderen en jongeren
op basis van cognitieve gedragstherapie en geweldloos verzet; een gids voor hulpverleners en ouders
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Jet Isarin Spraaktaal
gids voor jongeren met een spraakstoornis
Verhalen, tips en adviezen van en voor jongeren die moeite hebben met taal. Met veel illustraties in kleur. Vanaf ca. 15 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Peggy Royackers Autisme in bolletjes
tips voor hulpverlening aan begaafde volwassenen
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Jolande van de Griendt | Cara Verdellen Tics bij kinderen
Informatie voor hulpverleners.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Lannoo Campus, Houten | 2013
Gedrukt boek
Karin Genijn Schooltas vol verdriet
leren omgaan met rouw in de klas
Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs om leerlingen te helpen bij rouwverwerking na een overlijden.
Non-fictie
Nederlands | 131 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Griet Dewitte | Kaat Dewitte | Wouter Carton (Psycho)motorische begeleiding bij kinderen
een praktische gids bij de proces- en taakgerichte interventie
Non-fictie
Nederlands | 119 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2013
Gedrukt boek
Bianca Vugts-de Groot Werken met ervaringsordening
afstemmen op mensen met een (ernstige) verstandelijke beperking
Praktische handleiding voor hulpverleners van mensen met een ernstige verstandelijke beperking en zeer beperkte communicatiemogelijkheden.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | Uitgeverij Boom/Nelissen, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Wederzijdse emotionele beschikbaarheid
mensen met een verstandelijke beperking, hun context en begeleiders samen op weg
Opstellen over het belang van emotionele steun aan begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking.
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Ben Daeter Hoogbegaafde kinderen met stoornissen
wat leerkrachten en ouders moeten weten
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2013
Gedrukt boek
Joke Luyten Kinderen met cerebrale visuele inperking (CVI)
Informatie en tips voor ouders en leerkrachten in het basisonderwijs voor ondersteuning van kinderen die door een stoornis in de hersenen een beperkt visueel waarnemingsvermogen hebben.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2013
Gedrukt boek
Willem de Jong | Annelies de Jong Ontwrichte kinderen in het onderwijs
trauma- en hechtingsproblemen in de klas
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs voor het signaleren van en omgaan met trauma's en verwaarlozing bij leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Pica, [Huizen] | 2016
Gedrukt boek
Chiel Egberts Driehoekskunde
samenwerken in de driehoek cliënt, familie en begeleider
Sociaal-agogisch hand- en studieboek over de driehoeksverhouding tussen kind, ouders en hulpverlener, voor begeleiders (in opleiding) en familieleden.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Uitgeverij Agiel, Amersfoort | 2013
Gedrukt boek
Maurice Van Lieshout Het autismecafé: de kracht van ouders
Praktische gids voor het opstarten en continuëren van een autismecafé, een ontmoetingsplek voor ouders met een kind met autisme.
Non-fictie
Nederlands | 64 pagina's | BigBusinessPublishers, [Utrecht] | 2013
Gedrukt boek