Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 41)
Thomas Erikson Omringd door idioten
Praktische adviezen voor de verbetering van de communicatie op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.
Non-fictie
Nederlands | 318 pagina's | HarperCollins, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Bessel van der Kolk Traumasporen
het herstel van lichaam, brein en geest na overweldigende ervaringen
Monografie over een nieuwe aanpak van mensen met psychotrauma's en PTSS.
Non-fictie
Nederlands | 575 pagina's | Uitgeverij Mens!, Eeserveen | 2021
Gedrukt boek
Anselm Grün Waardering
aandacht voor elkaar als inspirerende kracht
Duiding door de Benedictijner monnik van het woord 'waardering' en oefeningen voor het uiten van waardering.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | Ten Have, Utrecht | 2016
Gedrukt boek
Rolf Sellin Tot hier en niet verder
versterk je centrum en bescherm je grenzen
Verkenning van de eigen mogelijkheden om grenzen te stellen op mentaal, fysiek, communicatief en energetisch niveau. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's | AnkhHermes, Utrecht | 2022
Gedrukt boek
Anselm Grün Vergeet niet te leven
Handreiking door de Duitse benedictijn voor een zinvol en bewuster leven.
Non-fictie
Nederlands | 142 pagina's | Uitgeverij Ten Have, Utrecht | 2015
Gedrukt boek
Margriet van Lith | Gerdi Verbeet | Alexander Rinnooy Kan Voorzitter!
de kunst van voorzitten zonder hamer
Tips en adviezen voor het voorzitten van vergaderingen.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Nijgh & Van Ditmar, [Amsterdam] | 2022
Gedrukt boek
Ike Lasater | John Kinyon Conflict of verbinding, wat kies jij?
nieuwe manieren van communiceren, om stress te verminderen, verbinding te creëren en conflicten op te lossen
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Mens en Communicatie B.V., [Roermond] | 2015
Gedrukt boek
Douglas Stone | Sheila Heen Feedback is een cadeautje
(zelfs als die ongevraagd, onduidelijk en onterecht is en je er echt even geen zin in hebt)
Praktische adviezen over het omgaan met kritiek, vooral in zakelijke sfeer.
Non-fictie
Nederlands | 430 pagina's | Maven Publishing, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Bert den Boer Jij ook altijd!
communicatie in de relatie, 11 dialogen
Adviezen voor discussies of gesprekken binnen persoonlijke relaties aan de hand van voorbeelddialogen.
Non-fictie
Nederlands | 114 pagina's | Noordboek, Gorredijk | 2022
Gedrukt boek
Steve J. Martin | Noah J. Goldstein | Robert B. Cialdini kleinGROOT
kleine veranderingen met GROTE invloed
Praktische gids voor de kunst en kunde van het overtuigen, waarbij kleine veranderingen de grootste effecten sorteren.
Non-fictie
Nederlands | 272 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Christien Brinkgreve Vertel
over de kracht van verhalen
Zoektocht naar de zin van het vertellen op persoonlijk en collectief niveau.
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Uitgeverij Atlas Contact, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Erin Meyer The culture map
begrijp hoe mensen denken, leidinggeven en dingen bereiken binnen verschillende culturen
Non-fictie
Nederlands | 310 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Pieternel Dijkstra Mindful communiceren voor hulpverleners
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | Boom, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Thomas Erikson Omringd door idioten
Praktische adviezen voor de verbetering van de communicatie op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.
Non-fictie
Nederlands | 223 pagina's (ePub2, 2,4 MB) | HarperCollins, Amsterdam | 2018
E-book
Aan weerszijden van de stethoscoop
over kwaliteit van zorg en communicatie
In alle takken van de gezondheidszorg is effectieve communicatie tussen zorgverstrekkers en patiënten en hun naasten essentieel om de best mogelijke behandeling te kunnen bieden. Luisteren naar mensen en praten lijken eenvoudig, maar in de context van de zorgverlening vraagt dit echter om gespecialiseerde vaardigheden. Vaak spelen er immers sterke emoties mee, zoals onmacht, angst, frustratie, ontgoocheling en verdriet. Men moet hier adequaat mee kunnen omgaan in een veelheid van situaties en bij...
Non-fictie
Nederlands | 121 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Annemieke Nijman Kleintje feedback
geven en ontvangen
Beknopte handleiding voor leidinggevenden voor het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's (PDF, 2,3 MB) | Thema, Zaltbommel | 2014
E-book
Zorgverlener, vergeet jezelf niet
over kwaliteit van zorg en communicatie
In dit vierde deel van een reeks van vier boeken over communicatie in de gezondheidszorg is de invalshoek de zorgverlener zelf. Elke dag met plezier je job in de zorgverlening blijven doen is niet steeds een evidentie. Wat kan je als zorgverlener doen om de motivatie van het eerste uur levendig te houden en niet op te branden? Hoe kom je bij de essentie van je beroepskeuze en hoe kan deze als richtsnoer je handelen bepalen en oriënteren? Er wordt aangetoond dat de kwaliteit van je zorg en je leven...
Non-fictie
Nederlands | 185 pagina's (ePub2, 0,3 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Competenties in moeilijke situaties
over kwaliteit van zorg en communicatie
Handboek voor (para)medici over de communicatie met patiënten in moeilijke situaties, met name in het geval van een chronische of levensbedreigende ziekte.
Non-fictie
Nederlands | 228 pagina's (ePub2, 0,5 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Wegwijzers naar bijzondere noden
over kwaliteit van zorg en communicatie
Artikelen over de communicatie tussen dokters en patiënten die een speciale vorm van zorg vereisen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Acco, Leuven | 2014
E-book
Erin Meyer The culture map
begrijp hoe mensen denken, leidinggeven en dingen bereiken binnen verschillende culturen
‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende...
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's (ePub2, 7 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2019
E-book