Zoekresultaten
Resultaat 1 - 14 (van 14)
Ingrid Mous Teddy heeft autisme en Pien rode krullen
Teddy en Pien leggen uit wat autisme is en hoe het voor jou is en voelt. Voor elk kind kan dat namelijk anders zijn. Met informatie over o.a. het omgaan met veranderingen en verschillen tussen jongens en meisjes. Met invulopdrachten en zwart-wittekeningen. Met hulp vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 92 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2020
Gedrukt boek
Tirtsa Ehrlich Wonderlijke wazigheid
uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving
Wat is ADD en hoe ga je daarmee om in o.a. het dagelijkse leven, op de middelbare school, het werk en in de liefde. Met tips voor opvoeders en enige grappige tekeningen. Vanaf ca. 12 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Cadans, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek
Kirstin Rozema Zeg dat dan... want ik heb autisme
Lot (ik-figuur) vertelt hoe het is om autisme te hebben. Zo denkt ze bijvoorbeeld dat sleutels echt pootjes kunnen hebben. Wat gaat er allemaal in haar hoofd om? Met illustraties in zwart-wit en een enkele in kleur. Vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 37 pagina's | Uitgeverij Buitenzorg, [Ermelo] | 2014
Gedrukt boek
Eva-Rita Boon Van hier tot aan de maan en terug
autisme in het gewone gezinsleven
Autobiografisch relaas van een Vlaamse moeder die een balans probeert te vinden tussen werk en gezin, terwijl haar jongste zoon autistisch blijkt te zijn.
Non-fictie
Nederlands | 116 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Utrecht | 2014
Gedrukt boek
Ross W. Greene De weg kwijt op school
waarom kinderen met gedragsproblemen moeilijk meekomen en hoe we ze kunnen helpen
Pleidooi voor een gezamenlijke en proactieve aanpak van gedragsproblemen in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Uitgeverij Nieuwezijds, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Ellen Braaten | Brian Willoughby Ik snap het wel, maar niet zo snel...
wat kun je doen voor kinderen met langzame informatieverwerking?
Gids over kinderen met leerproblemen, bestemd voor leerkrachten en remedial teachers.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | Hogrefe, [Amsterdam] | 2014
Gedrukt boek
Esther van de Ven Autisme in het middelbaar beroepsonderwijs
praktische gids voor begeleiders, docenten en zorgcoördinatoren
Non-fictie
Nederlands | 151 pagina's | Pica, [Huizen] | 2014
Gedrukt boek
Leo Pauw Van gedragsregulering naar opvoeding
het voorkomen en aanpakken van ongewenst gedrag in De Vreedzame School
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs en in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 180 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek
Vereniging Onbeperkt Lezen Op weg naar braille
een kennismaking met braille
Informatie over braille voor personen die op latere leeftijd slechtziend of blind worden of mensen in hun omgeving hebben voor wie dat geldt.
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | Vereniging Onbeperkt Lezen, [Den Haag] | 2019
Gedrukt boek
Suzanne Buis Mijn hoogbegaafde kind & ik
ervaringen van ouders, tips van deskundigen
Wat is er toch mis met die kinderen? Ze zijn huilerig, nukkig, boos - soms ronduit agressief. In andere gevallen zijn ze juist lui, teruggetrokken of gedragen ze zich afhankelijk. Ouders zitten vaak met de handen in het haar en weten zich geen raad. Totdat ze het eindelijk ontdekken: mijn kind is hoogbegaafd. En dan? Dan gaat de zoektocht verder, met vallen en opstaan. Voor dit boek interviewde schrijfster Suzanne Buis, zelf hoogbegaafd, tien ouders van meer- en hoogbegaafde kinderen. Hoe hebben...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 3,2 MB | De Vrije Uitgevers, [Apeldoorn] | 2014
E-book
NLBB Vereniging van Leesgehandicapten Op weg naar braille
een kennismaking met braille
Informatie over braille voor personen die op latere leeftijd slechtziend of blind worden of mensen in hun omgeving hebben voor wie dat geldt
Non-fictie
Nederlands | 40 pagina's | NLBB Vereniging van Leesgehandicapten, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Handboek psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderen en adolescenten
Non-fictie
Nederlands | 858 pagina's | De Tijdstroom, Utrecht | 2014
Gedrukt boek
Anke Meester-Delver Het capaciteitenprofiel
toekomstverwachtingen voor kinderen met beperkingen inschatten en communiceren
Non-fictie
Nederlands | 117 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2014
Gedrukt boek
Hanneke Menken | Nina Willemse | Evert Scholte Psychosociale vaardigheden bij schoolgaande kinderen met ontwikkelingsstoornissen
verschillen en overeenkomsten tussen leerlingen met ASS, ADHD en/of ODD/CD
Verslag van een onderzoek naar de slagingskansen van kinderen met ontwikkelingsstoornissen in het reguliere onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 86 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2014
Gedrukt boek