Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 56)
Monique Thoonsen | Carmen Lamp Wiebelen en friemelen in de klas
over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren
Praktische handreiking aan docenten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met afwijkende zintuiglijke prikkelverwerking van leerlingen met behulp van de ZiP-bril.
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Anneke Eenhoorn Chaos in je hoofd
als je ADHD hebt
Vergeet je vaak te luisteren in de klas? En lukt het niet om je huiswerk te onthouden of te maken? Uitgelegd wordt wat ADHD of ADD inhoudt. Met tips om ermee om te gaan en veel ervaringsverhalen van jongeren. Bevat zwart-witillustraties. Vanaf ca. 12 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 125 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Liesbeth Hop Gun kinderen hun eigen label
mijn kind is anders, wat nu?; voor alle ouders van bijzondere kinderen en speciaal voor mijn ouders, die er drie hebben opgevoed!
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2015
Gedrukt boek
Mariken Althuizen | Esther de Boer | Nathalie van Kordelaar Een andere kijk op hoogbegaafdheid
Wetenschappelijke inzichten, persoonlijke ervaringen en adviezen voor het omgaan met hoogbegaafdheid.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Barbara Esham Het jongetje dat niet stil kon zitten
David kan niet stilzitten, want zijn hoofd zit altijd vol fantastische ideeën. Papa zegt dat hij last heeft van wiebelfriemelkriebels. David bedenkt een slimme oplossing. Vierkant prentenboek met kleurenillustraties. Vanaf ca. 6 t/m 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Bazalt, Rotterdam | 2021
Gedrukt boek
Sarah Hendrickx Meisjes en vrouwen met autisme
Over de complexiteit en impact van autisme bij meisjes en vrouwen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Roderick Nicolson Dyslexie360
Nieuwe inzichten op basis van wetenschappelijk onderzoek met een positieve benadering van dyslexie door de sterke kanten van de dyslectische persoon te benadrukken in een levensloopvolgende aanpak.
Non-fictie
Nederlands | 184 pagina's | Gompel&Svacina, Oud-Turnhout, 's-Hertogenbosch | 2019
Gedrukt boek
Annick Beyers De survivalgids stotteren en broddelen
Weet je precies wat je wilt zeggen, maar komen de woorden er niet goed uit? Informatie en tips om met stotteren en broddelen om te gaan. Met grappige, stripachtige tekeningen in zwart-wit en oranje. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 161 pagina's | Abimo, [Sint-Niklaas] | 2015
Gedrukt boek
Arga Paternotte | Nikki Oostewechel Dyslexie en leesproblemen
Praktische gids voor ouders van dyslectische kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Suzanne Agterberg-Rouwhorst Autisme anders bekijken
omdat geen kind hetzelfde is
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2015
Gedrukt boek
Monique Thoonsen | Carmen Lamp Wiebelen en friemelen thuis
over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op opgroeien
Pedagogische adviezen aan ouders om lichamelijke signalen bij hun kinderen te herkennen en daarmee om te gaan.
Non-fictie
Nederlands | 212 pagina's | Pica, [Huizen] | 2017
Gedrukt boek
Gitta Veraart Heb je blij?
Persoonlijk relaas van een moeder over de opvoeding en ontwikkeling van haar inmiddels 14-jarige autistische zoon.
Non-fictie
Nederlands | 169 pagina's | Uitgeverij Thomas Rap, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Betsy van de Grift De lastige kleuter, of: Hoe breinleren ons helpt om kleuters te begrijpen
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Erik R. Robertson Oeps! Opvoeden kan anders
had ik dit maar eerder geweten...
Adviezen aan ouders om hun kinderen op te voeden vanuit menselijke waarden, liefde en regels.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Text&More, [Meppen] | 2015
Gedrukt boek
Anneke Bezem Het grote informatieboek
Beeld & Brein; beelddenken en talent gericht leren
Informatie over de verschillen van twee cognitieve stijlen in denken: beelddenken en taaldenken en hoe daarmee om te gaan in het basisonderwijs. Praktische handreiking aan ouders en leerkrachten bij het begrijpen en begeleiden van beelddenkers.
Non-fictie
Nederlands | 112 pagina's | [Bureau Bezem], [Den Helder] | 2015
Gedrukt boek
Anneke Groot Houvast
contactgericht spelen en leren met kinderen in het autistisch spectrum
Ervarings- en opleidingsdeskundige moeder legt uit wat autisme is en hoe je contact kunt leggen met contactschuwe kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Joyce van Maaren Een gezin met autisme
als autisme de regel is en niet de uitzondering
Relaas van een moeder van wie vier van de vijf kinderen en haar man een vorm van autisme hebben.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Hogrefe, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Hind Fraihi In mijn hoofd ga ik onder water
de wereld van een zesjarige jongen met autisme
De Belgische freelance onderzoeksjournalist Hind Fraihi (Marokkaanse roots) verhaalt puur beeldend over de belevingswereld van haar zesjarige zoon met ASS en hoe zij zelf en de omgeving daarop reageren. En passant levert zij forse kritiek op het hulpverlenerscircuit.
Non-fictie
Nederlands | 206 pagina's | Manteau, Antwerpen | 2015
Gedrukt boek
Gerarda van der Veen Gevoeligheid in de klas
herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool
Over het herkennen van en omgaan met hoogsensitieve kinderen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2015
Gedrukt boek