Zoekresultaten
Resultaat 1 - 20 (van 28)
Monique Thoonsen | Carmen Lamp Wiebelen en friemelen in de klas
over de invloed van zintuiglijke prikkelverwerking op leren
Praktische handreiking aan docenten in het basisonderwijs voor het effectief omgaan met afwijkende zintuiglijke prikkelverwerking van leerlingen met behulp van de ZiP-bril.
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's | Pica, [Huizen] | 2015
Gedrukt boek
Liesbeth Hop Gun kinderen hun eigen label
mijn kind is anders, wat nu?; voor alle ouders van bijzondere kinderen en speciaal voor mijn ouders, die er drie hebben opgevoed!
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2015
Gedrukt boek
Mariken Althuizen | Esther de Boer | Nathalie van Kordelaar Een andere kijk op hoogbegaafdheid
Wetenschappelijke inzichten, persoonlijke ervaringen en adviezen voor het omgaan met hoogbegaafdheid.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
Arga Paternotte | Nikki Oostewechel Dyslexie en leesproblemen
Praktische gids voor ouders van dyslectische kinderen.
Non-fictie
Nederlands | 168 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Suzanne Agterberg-Rouwhorst Autisme anders bekijken
omdat geen kind hetzelfde is
Non-fictie
Nederlands | 148 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2015
Gedrukt boek
Betsy van de Grift De lastige kleuter, of: Hoe breinleren ons helpt om kleuters te begrijpen
Non-fictie
Nederlands | 143 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Erik R. Robertson Oeps! Opvoeden kan anders
had ik dit maar eerder geweten...
Adviezen aan ouders om hun kinderen op te voeden vanuit menselijke waarden, liefde en regels.
Non-fictie
Nederlands | 118 pagina's | Text&More, [Meppen] | 2015
Gedrukt boek
Anton Horeweg Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Gerarda van der Veen Gevoeligheid in de klas
herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool
Over het herkennen van en omgaan met hoogsensitieve kinderen in de klas.
Non-fictie
Nederlands | 104 pagina's | 248media uitgeverij, [Steenwijk] | 2015
Gedrukt boek
Tineke Verdoes Belevend leren
ideeën om beelddenkers bij je les te houden
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Ben Daeter Verborgen hoogbegaafdheid
een gids voor leerkrachten
Biedt inzicht in de mogelijkheden - en vooral de moeilijkheden daarbij - om hoogbegaafdheid bij kinderen te onderkennen.
Non-fictie
Nederlands | 173 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2015
Gedrukt boek
Ceciel Borghouts Voorkom (ernstige) rekenproblemen
7 aanraders
Praktische handleiding voor interne begeleiders, leerkrachten en gedragsspecialisten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2015
Gedrukt boek
Marthe van der Donk | Ariane Tjeenk-Kalf | Anne-Claire Hiemstra-Beernink Beter bij de les
training in executieve functies
Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's | LannooCampus, Houten | 2015
Gedrukt boek
Arjan Bolt | Quirien van der Zijden 1Gezin 1plan
handboek voor de praktijk
Handboek voor professionele hulpverleners in de jeugdzorg waarin oplossingsgericht denken, vraaggerichtheid en systeemdenken centraal staan en de dagelijkse praktijk in gezinnen met opvoedingsproblemen het uitgangspunt is.
Non-fictie
Nederlands | 215 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek
Orthopedagogiek maakt verschil!
profiel en toekomst van een discipline in beweging
Non-fictie
Nederlands | 316 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2015
Gedrukt boek
Liesbeth Hop Mijn kind is anders
elk kind mag zichzelf zijn
Mijn kind is anders van jeugd- en gezinscoach Liesbeth Hop is het boek voor iedere ouder of verzorger die een kind heeft dat ‘anders’ is door een label als ADHD, ADD, PDD-NOS, borderline of bipolair. Maar elk kind is uniek en hoe weet je nu wat jouw kind nodig heeft? Wanneer laat je testen en wanneer is ‘anders’ een probleem? Dit boek geeft antwoord op belangrijke vragen en laat zien hoe je het kind verder helpt en een label geen beperking wordt. Zo wordt je kind wie het is! Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 6,3 MB | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2017
E-book
Sigrid Huygen Cognitieve en fijnmotorische stimulatie bij jonge kinderen met autisme en een verstandelijke beperking
aangepaste en constructieve begeleiding
Handboek over het begeleiden van jonge kinderen met autisme en verstandelijke beperkingen.
Non-fictie
Nederlands | 458 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2015
Gedrukt boek
Goedele Billen Ella kan achtersteboven
sociale verhalen voor kleuters met autisme
Methode om te communiceren met zeer jonge, autistische kinderen door middel van eenvoudige, zelf getekende beeldverhalen die monderling worden toegelicht.
Non-fictie
Nederlands | 106 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2015
Gedrukt boek
Even stilstaan
beroepsethiek in de jeugdzorg
Non-fictie
Nederlands | 135 pagina's | Uitgeverij SWP, [Amsterdam] | 2015
Gedrukt boek
Fop Verheij | Frida van Doorn | Jolanda Wielemaker Hoe kinderen denken
handleiding voor kwalitatieve diagnostiek
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Koninklijke Van Gorcum, Assen | 2015
Gedrukt boek