Zoekresultaten
Resultaat 1 - 19 (van 19)
Sophie van Gool Waarom vrouwen minder verdienen en wat we eraan kunnen doen
Analyse van de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt en hoe te komen tot meer diversiteit en inclusie.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Luc Van den Borre | Danny Reweghs Haal alles uit uw beleggingen
van berooide spaarder tot succesvolle belegger
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Brad Stone Amazon ontketend
Jeff Bezos en de uitvinding van een wereldrijk
Recente ontwikkelingen rond Amazon en zijn oprichter Jeff Bezos.
Non-fictie
Nederlands | 461 pagina's | Prometheus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Hans de Geus Hoe ik toch huisjesmelker werd
over woonarmoede en ongelijkheid
Analyse van de problemen op de Nederlandse woningmarkt en de daaruit voortvloeiende maatschappelijke ongelijkheid.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Wereldbibliotheek, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Hans de Geus Hoe ik toch huisjesmelker werd
wat er mis is met onze woningmarkt
Analyse van de problemen op de Nederlandse woningmarkt en de daaruit voortvloeiende maatschappelijke ongelijkheid.
Non-fictie
Nederlands | 311 pagina's | Wereldbibliotheek, Amsterdam | 2022
Gedrukt boek
P.C.M. de Haas-Paanakker Beleggen als een pro
Inleidend studieboek voor het beleggen en de samenstelling van een persoonlijke beleggingsportefeuille.
Non-fictie
Nederlands | 231 pagina's | [Brave New Books], [Amsterdam] | 2021
Gedrukt boek
Filip Michiels 12 digitale technologieën die de wereld veranderen
wat we kunnen leren van ondernemend Limburg
Overzicht voor ondernemers van de toekomstige digitale ontwikkelingen op uiteenlopende gebieden.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo Campus, Leuven, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Matthias Olthaar | Paul Schenderling Hoe handel ik eerlijk
Actueel, toegankelijk en idealistisch pamflet over hoe een alternatieve, circulaire economie mogelijk is vanuit gelovig perspectief, aan de hand van een parabel over een Nederlandse ondernemer die in Ethiopië een bedrijf wil opzetten op basis van duurzaamheid en gerechtigheid.
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | Skandalon, Middelburg | 2021
Gedrukt boek
Remco Boer Via Mollie
de weg naar succes van een Amsterdamse start-up
Persoonlijk verhaal van een van de directeuren van Mollie over het succes en de enorme groei van deze financieel-technische start-up.
Non-fictie
Nederlands | 197 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Bart Haeck Economie
en wat het alledaagse leven ons daarover leert
Aan het einde van de Eerste Wereldoorlog kon je in Duitsland 500 miljard eieren kopen voor dezelfde geldsom als waarmee je vijf jaar later, in 1923, nog één ei kon kopen. Vóór Wall Street en Euronext was de beurs een Brugse herberg waar handelaars verzamelden. En economische modellen zijn als een wegenkaart: niet alles staat erop, om net het belangrijkste te beklemtonen. Wat leert de schijnbaar perfecte harmonie van een zingend concertpubliek ons over de markt? Waarom hebben landen met een hamburgerrestaurant...
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's (ePub2, 0,9 MB) | Pelckmans, Edegem | 2021
E-book
Remco Boer Via Mollie
de weg naar succes van een Amsterdamse start-up
In ‘Via Mollie’ kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler met een waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg...
Non-fictie
Nederlands | 141 pagina's (ePub2, 3,8 MB) | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Marc van den Tweel Marktgericht, missiegedreven
prikkelende en actuele inzichten over besturen en toezichthouden, maatschappelijk ondernemerschap, openbaar bestuur, fondsenwerving, politiek, media, leiderschap, goede doelen en de marketing van idealen
Goede doelen voegen aan de samenleving waarde toe die het bedrijfsleven en overheid niet kunnen bieden. Vanuit het perspectief van die sector worden ontwikkelingen in markt, maatschappij en media helder becommentarieerd. Feitelijk, scherp, nuchter en ontnuchterend. Een must-read voor bestuurders, toezichthouders, managers, fondsenwervers en campaigners in cultuur, goede doelen, sport, maatschappelijk middenveld, politiek en openbaar bestuur. Bron: Flaptekst, uitgeversinformatie
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's (ePub2, 3,1 MB) | Walburgpers, Zutphen | 2021
E-book
Sophie van Gool Waarom vrouwen minder verdienen
en wat we eraan kunnen doen
Vrouwen verdienen nog steeds veel minder dan mannen: in een werkend leven gemiddeld € 300.000. Gelukkig willen steeds meer organisaties iets doen aan de achtergestelde positie van vrouwen op de werkvloer. Sterker nog, er wordt zoveel over gepraat dat je zou vermoeden dat inclusie een prioriteit is van elke organisatie. Maar niets is minder waar, merkte ondernemer en econoom Sophie van Gool. De meeste organisaties komen niet verder dan windowdressing in de vorm van paneldiscussies, beleidsnotities...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Kees Klomp | Shinta Oosterwaal Thrive
fundamentals for a new economy
While the world speculates about its post-pandemic state within the traditional economic narrative, unprecedented ecological and social damage prove the current neoclassical economic model to be untenable. In Thrive. Fundamentals for a New Economy, Kees Klomp and Shinta Oosterwaal provide insights into alternative approaches to economics that are sustainable and just for both society and the planet in the long term. In twenty-four essays, internationally renowned economic thinkers like Kate Raworth,...
Non-fictie
Engels | ePub2 | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Dirk Coeckelbergh Do not f*ck but fund the crowd
het praktijkboek voor crowdfunding
Praktische adviezen voor crowdfunding, het financieren van activiteiten met door particulieren verstrekt geld.
Non-fictie
Nederlands | 413 pagina's | Lannoo Campus, Leuven, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Hans de Geus Hoe ik toch huisjesmelker werd
over woonarmoede en ongelijkheid
Hans de Geus kon geen hypotheek krijgen voor de bovenwoning die hij in Amsterdam wilde kopen. Hij kreeg wel een lening voor de aankoop van een paar appartementen die hij wilde verhuren op de vrije markt. Dat zette hem aan het denken over de oorzaken en gevolgen van de woningnood in Nederland. Wonen is een grondrecht, maar wonen is onbetaalbaar geworden. De torenhoge huizenprijzen maken het starters en jongeren onmogelijk een huis te kopen. Tenzij ze een beroep kunnen doen op ouders die bemiddeld...
Non-fictie
Nederlands | 227 pagina's (ePub2, 2,7 MB) | Wereldbibliotheek, Amsterdam | 2021
E-book
Roelof Salomons | Maartje Schulz | Ruben Oude Engberink Een markt voor ons allemaal
over de toekomst van de vrije markt
Visie vanuit liberaal perspectief op de vrije markt en de noodzakelijke aanpassingen van het kapitalistische stelsel.
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | 2021
Gedrukt boek
Jacco Vonhof De visie van een glazenwasser
EW Economie-lezing 2021
Lezing door de voorzitter van ondernemersorganisatie MKB-Nederland over ondernemerschap en het midden- en kleinbedrijf.
Non-fictie
Nederlands | 65 pagina's | EW, Diemen | 2021
Gedrukt boek
I. Siebens Reisprofessional
van reisagent tot travel designer
Non-fictie
Nederlands | 183 pagina's | Lannoo Campus, Leuven, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek