Zoekresultaten
Resultaat 1 - 18 (van 18)
Afterschool
images, education and research
Tangible tension of omnipresent images in education. The intricate relation between images and education is an old issue that can easily be dated back to the rise of Modernity. Ever since, it has been argued on the one hand that images might assist teachers in educating the new generation, but on the other might detract students' attention by offering them mere entertainment instead of seriously pursuing essential subject material. Today, with the omnipresence of screens in our daily life, this tension...
Non-fictie
Engels | 209 pagina's (PDF, 7,2 MB) | Leuven University Press, Leuven | 2017
E-book
De strijd om het curriculum
onderwijssociologische perspectieven op inhoud, vorm en zeggenschap
Non-fictie
Engels | Nederlands | 170 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2005
Gedrukt boek
Gijs Verbeek | Petra Ponte Participatie in het onderwijs
onderzoek met en door leerlingen
Onderzoek naar de leefwereld van leerlingen binnen en buiten school en opleiding met als doel het begrijpen en vormgeven van omgevingen waarin zij leren.
Non-fictie
Engels | Nederlands | 219 pagina's | Boom Lemma uitgevers, Den Haag | 2014
Gedrukt boek
Onderwijs en samenleving
thema's in het werk van J.C. Verhoeven
Artikelen over uiteenlopende onderwijssociologische onderwerpen, deels uitgaand van de situatie in België.
Non-fictie
Engels | Nederlands | 266 pagina's | Acco, Leuven, Voorburg | 2006
Gedrukt boek
Gilbert Monod de Froideville | Mark Verheul An expert's guide to international protocol
best practices in diplomatic and corporate relations
Gids voor het internationale protocol in de wereld van de diplomatie en zakelijke betrekkingen.
Non-fictie
Engels | 297 pagina's | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Igor Mayer Spelend leren in virtuele werelden
bouwstenen voor online gaming in het hoger onderwijs
Non-fictie
Engels | Nederlands | 256 pagina's | Wolters Noordhoff, Groningen [etc.] | 2007
Gedrukt boek
Jennifer Abrams Hard conversations unpacked
the whos, the whens, and the what-ifs
Engels | 90 pagina's | Corwin, a SAGE Company, Thousand Oaks, California | 2016
Gedrukt boek
4000 years of thinkers on education
Non-fictie
Engels | 303 pagina's | Boom, Amsterdam | 2020
Gedrukt boek
Rethinking education for sustainable development
research, policy and practice
Engels | 181 pagina's | Bloomsbury Publishing, London | 2024
Gedrukt boek
K.L.H. Weille Making sense of parenthood
on ambivalence and resourcefulness
Inaugurele rede over ambivalentie en steunbronnen bij ouderschap.
Non-fictie
Engels | 55 pagina's | SWP, Amsterdam | 2011
Gedrukt boek
Jean-Pierre Markey Van kansarm naar kansrijk?
'studie- en opvoedingsondersteuning aan huis' bij kinderen uit kwetsbare gezinnen
Bespreking en evaluatie van een project in Oostende.
Non-fictie
Engels | 171 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2009
Gedrukt boek
Vlaamse Onderwijsraad Competentie-ontwikkelend onderwijs
een verkenning
Artikelen over competentiegericht onderwijs als middel om de kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven te verkleinen, waarbij wordt uitgegaan van de situatie in Vlaanderen.
Non-fictie
Engels | 189 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2008
Gedrukt boek
Amy Chua Battle hymn of the tiger mother
Engels | 247 pagina's | Bloomsbury, London | 2012
Gedrukt boek
INCLUES Network In-clues
clues to inclusive and cognitive education; recommendations, theory, research, application models of good practice
Overzicht van de stand van zaken bij een Europees project voor inclusief onderwijs, een vorm van aangepast onderwijs binnen de gewone klassencontext aan kinderen die normaal in het buitengewoon onderwijs terechtkomen.
Non-fictie
Engels | 77 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2006
Gedrukt boek
Elizabeth Wood) Play, learning and the early childhood curriculum
Engels | 192 pagina's | SAGE, London | 2013
Gedrukt boek
Nog een boek voor twee
Non-fictie
Engels | 183 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek
Wim Van Petegem | JP Bosman | Miné De Klerk | Sonja Strydom Evolving as a digital scholar
teaching and researching in a digital world
Engels | 182 pagina's | Leuven University Press, Leuven | 2021
Gedrukt boek
Louisa Peeters Scholen zonder oogst?
profileren in de basisschool
Verslag van de vernieuwingen die ruim twintig Vlaamse basisscholen doorvoerden om de achterstand van allochtone leerlingen te verhelpen.
Non-fictie
Engels | 199 pagina's | Garant, Antwerpen, Apeldoorn | 2007
Gedrukt boek