Zoekresultaten
Resultaat 1 - 11 (van 11)
Anton Horeweg Dit is een verschrikkelijk boek
met een gouden boodschap
Is het normaal dat je thuis of op school wordt uitgescholden of zelfs geslagen? Of dat online wordt gevraagd een naaktfoto van jezelf op te sturen? Als je dit soort dingen meemaakt, is dit niet jouw schuld. Lees wat je dan moet doen, met wie je kunt praten en wat je rechten zijn! Met kleine stripachtige kleurenillustraties. Vanaf ca. 10 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 72 pagina's | Pica, [Huizen] | 2020
Gedrukt boek
Suzanne van Assenbergh Omgaan met hooggevoeligheid op school
Leidraad voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 100 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar)
signaleren, praktische handelingsadviezen en tips
Beschrijving van taalontwikkelingsstroornissen bij het jonge kind (0-8 jaar), met aandachtspunten voor herkenning en signalering en begeleiding.
Non-fictie
Nederlands | 287 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Loïs Eijgenraam Als het leven grote vragen stelt
begrijpen en begeleiden van kinderen met angst, pijn en trauma
Opvoedingsgids vanuit antroposofisch perspectief over het begeleiden van kinderen bij angst, pijn en belastende of traumatische ervaringen. Met zwart-witfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 230 pagina's | Christofoor Uitgeverij, Zeist | 2024
Gedrukt boek
Mieke Urff Omgaan met dyslexie op school
Bespreking van recente vragen over dyslexie, met praktijkgerichte tools voor leerkrachten in het basisonderwijs, zoals vragenlijsten en stappenplannen.
Non-fictie
Nederlands | 102 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Eva Pama Hooggevoelig? Geen probleem!
10 aanraders
Handreiking aan IB'ers in het basisonderwijs, in de vorm van informatie en concrete tips, waarmee zij hun deskundigheid kunnen verrijken in het omgaan met hooggevoelige leerlingen.
Non-fictie
Nederlands | 98 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Ellen Hollink-Wolda Spelenderwijs het probleem ontrafelen
Beschrijving van een methode om spelenderwijs te communiceren met kinderen uit sociaal zwakke en taalarme milieus. Met foto’s en illustraties in zwart-wit.
Non-fictie
Nederlands | 303 pagina's | Uitgeverij SWP, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Ilse van den Heuvel | Colette Montens Handel geweldloos
9 aanraders
Handreiking voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 96 pagina's | Instondo, Dordrecht | 2019
Gedrukt boek
Christina Buchner Brain-gym en toegepaste kinesiologie op school
een praktische aanpak van leerproblemen met energetische oefeningen
Uitleg van enkele alternatieve pedagogische methoden met oefeningen die bij lerende kinderen de communicatie en samenwerking tussen beide hersenhelften stimuleren.
Non-fictie
Nederlands | 192 pagina's | Panta Rhei, [Katwijk] | 2010
Gedrukt boek
Suzanne Buis Mijn hoogbegaafde kind & ik
ervaringen van ouders, tips van deskundigen
Wat is er toch mis met die kinderen? Ze zijn huilerig, nukkig, boos - soms ronduit agressief. In andere gevallen zijn ze juist lui, teruggetrokken of gedragen ze zich afhankelijk. Ouders zitten vaak met de handen in het haar en weten zich geen raad. Totdat ze het eindelijk ontdekken: mijn kind is hoogbegaafd. En dan? Dan gaat de zoektocht verder, met vallen en opstaan. Voor dit boek interviewde schrijfster Suzanne Buis, zelf hoogbegaafd, tien ouders van meer- en hoogbegaafde kinderen. Hoe hebben...
Non-fictie
Nederlands | ePub2, 3,2 MB | De Vrije Uitgevers, [Apeldoorn] | 2014
E-book
Ann Ceurvels Etiketjes
Pleidooi door de Vlaamse mediapersoonlijkheid voor een vroegtijdige diagnose van leer- en opvoedingsproblemen, mede gebaseerd op haar eigen ervaringen met haar zoon.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Houtekiet, Antwerpen, Amsterdam | 2018
Gedrukt boek