Dirk Houtgraaf | Marleen Bekkers
Klantgestuurde businessmodellen
innoveren tot in het hart van je organisatie
Gedrukt boek
1. Onderdelen van businessmodellen: Verdienmodellen. Distributiemodellen. Cocreatiemodellen. Gebruikersmodellen. Wat is de invloed van digitale mogelijkheden op businessmodellen?.2. Wat is een businessmodel?: Twee invalshoeken en de definitie. Het businessmodel in relatie tot andere concepten. Bedrijfstakken en businessmodellen. 3. Het klantgestuurde businessmodel: Het totale klantgestuurde businessmodel en zijn bouwstenen. Inzoomen op de kern van het businessmodel. Interne en externe verbindingen. Robuustmakers. 4. Zelf aan de slag: De paardensprongmethode. De geeltjesmethode. Implementeren en systeemweerstand. 5. Analysemodellen ter inspiratie: Kernstrategie. Waardepropositie en klantvoordelen. Klanteninterface. Waardenetwerk. Activiteiten. Strategische bronnen. Ondernemingsgrenzen. Van analyses naar SWOT naar strategie. 6. Het merk en de klant: De relatie tussen businessmodel en merk. Propositie en het merk. Merkmodellen en waarden. Bijlagen: Ondergrond voor de geeltjesmethode. Het canvasmodel van Osterwalder & Pigneur. Human Company. Een overzicht van waarden. Een uitgewerkt merkmodel van de openbare bibliotheken
Meer informatie
Je leent dit boek bij je eigen Bibliotheek. Vul de vier cijfers van je postcode in en vind je Bibliotheek.