Norbert Scholl
Interviewen voor Marketing-Insights
handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.
Gedrukt boek
SAMENVATTING: Hoe voer je op een goede en verantwoorde manier onderzoek uit in face-to-face-interviews? Hoe haal je er efficiënt en effectief de juiste marketing-insights uit? 'Interviewen voor Marketing-Insights' geeft het antwoord. Geschreven voor marketingstudenten en bruikbaar voor professionals in de marketingpraktijk, is het toepasbaar op o.a. onderzoek over consumentengedrag, customer journey, communicatie en UX. Alle fasen van onderzoek passeren de revue: steekproeftrekking, voorbereiding, uitvoering, analyse en rapportage. In een afsluitend deel komt ook de psychologie van het interview aan bod. Wat er gebeurt er in de hoofden van interviewer en respondent, welke mentale mechanismen staan eerlijke en spontane antwoorden in de weg? 'Interviewen voor Marketing-Insights' geeft een groot aantal voorbeelden uit de marketingpraktijk en beschrijft een doorlopende case die alle onderzoeksstappen met elkaar verbindt, voorzien van do’s en don’ts die helpen om de validiteit en betrouwbaarheid van onderzoek te vergroten.'Interviewen voor Marketing-Insights'is een strategische handleiding om diepe en eerlijke inzichten, gedachten, gevoelens en wensen naar boven te krijgen uit kwalitatief onderzoek."
Meer informatie
Je leent dit boek bij je eigen Bibliotheek. Vul de vier cijfers van je postcode in en vind je Bibliotheek.