Zoekresultaten
Resultaat 961 - 980 (van 3591)
Mere Vos Als je nergens meer zin in hebt
depressie bij kinderen: hoe zit dat?
Als je een beetje somber of verdrietig bent, ben je dan depressief? Prentvertelling met kleurentekeningen om kinderen vanaf ca. 7 tot 12 jaar uit te leggen wat een depressie is. Met informatie voor begeleiders.
Non-fictie
Nederlands | 55 pagina's | Bohn Stafleu van Loghum, Houten | 2009
Gedrukt boek
Kees van der Wolf Gedragsproblemen in scholen
het denken en handelen van leraren; intuïtie, theorie en reflectie
Studieboek op hbo-niveau voor (aanstaande) leraren, directies en schoolteams in het primair en secundair onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 320 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2009
Gedrukt boek
Jacques Heijkoop Vastgelopen
anders kijken naar begeleiding van mensen met een verstandelijke handicap met ernstige gedragsproblemen
Handreiking voor hulpverleners en ouders om het isolement van geestelijk gehandicapten met ernstige gedragsproblemen te doorbreken.
Non-fictie
Nederlands | 199 pagina's | HNB/Nelissen, Barneveld | 2009
Gedrukt boek
Lara Honos-Webb De gave van ADHD
verander de zwakke punten van je kind in sterke punten
Werkboek voor ouders van kinderen met ADHD om door middel van oefeningen de talenten van het kind tot ontplooiing te brengen.
Non-fictie
Nederlands | 191 pagina's | Panta Rhei, Katwijk | 2008
Gedrukt boek
Nelleke Bokhove-van Wensveen Kinderen en... faalangst
informatie, plan van aanpak en lessen voor alle basisschoolgroepen
Handreiking voor leerkrachten van het basisonderwijs om faalangst bij kinderen te herkennen en te behandelen.
Non-fictie
Nederlands | 111 pagina's | Kwintessens, Hilversum | 2006
Gedrukt boek
Kopstukken van de orthopedagogiek
Inleiding tot het leven en gedachtegoed van enkele pioniers van de orthopedagogie.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2006
Gedrukt boek
Frans van Galen | Annette Markusse | Ans Veltman Meten en meetkunde op de basisschool
Uitgave voor alle leeftijdsgroepen van de basisschool waarin zij, in de brede context van aantrekkelijk en activerend onderwijs, op een gevarieerde en onderzoekende wijze inzicht in en taal ten aanzien van rekenuitdagingen ontwikkelen.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2021
Gedrukt boek
Griet Severeyns In je blootje voor de klas
kwetsbaarheid tonen en verbinding zoeken als leraar
Oefeningen en voorbeelden voor leerkrachten gericht op empathie en verbinding met leerlingen van diverse culturele achtergrond.
Non-fictie
Nederlands | 157 pagina's | LannooCampus, Tielt, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Titus Geerligs Lesgeven en zelfstandig leren
Praktische informatie over de onderwijspraktijk van zowel het basis- als het voortgezet onderwijs.
Non-fictie
Nederlands | 410 pagina's | Van Gorcum, Assen | 1996
Gedrukt boek
Henk Huizenga Basiskennis taalonderwijs
Studieboek voor pabo-studenten.
Non-fictie
Nederlands | 323 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2024
Gedrukt boek
Griet Bogaert | Mitte Schroeven Digitale didactiek. Hoe? Zo!
30 manieren om je lespraktijk te versterken met technologie
Praktische gids voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om digitale tools in de lespraktijk te integreren. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Lannoo Campus, Tielt | 2024
Gedrukt boek
Amy Klipp Vreemde talen in het basisonderwijs
een activerende didactiek voor Engels en MVT
Handleiding voor het verbeteren van vreemdetalendidactiek in het basisonderwijs, met name gericht op het geven van Engelse les. Met praktische voorbeelden en werkvormen.
Non-fictie
Nederlands | 347 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Arie Wilschut | Dick van Straaten | Marcel van Riessen Geschiedenisdidactiek
handboek voor de vakdocent
Non-fictie
Nederlands | 456 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2023
Gedrukt boek
Séverine Van De Voorde Wijzer in ontwikkelingsstoornissen
een overzicht van theorie en praktijk
Overzicht van functionele stoornissen bij kinderen, aansluitend bij de nieuwe versie van het internationaal classificatiesysteem DSM 5.
Non-fictie
Nederlands | 301 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2020
Gedrukt boek
Michel van Ast | Otto de Loor | Lambrecht Spijkerboer | Sebo Ebbens | Simon Ettekoven Effectief leren
de docent als regisseur
Handboek voor (aankomende) leerkrachten en docenten in het basis- en voortgezet onderwijs waarin instrumenten worden aangereikt waarmee leren effectief leren kan worden.
Non-fictie
Nederlands | 302 pagina's | Noordhoff, Groningen | 2020
Gedrukt boek
Joost Crasborn Hoe samen sterk
handboek voor teams
Handboek voor leidinggevenden.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten en Nelissen, Zaltbommel | 2020
Gedrukt boek
Brigit Kolen Impact op afstand
online lesgeven in het hoger onderwijs
Uitleg over hoe afstandsleren in tijden van corona het best aangepakt kan worden, met veel werkvormen en tips.
Non-fictie
Nederlands | 155 pagina's | Uitgeverij Coutinho, Bussum | 2020
Gedrukt boek
Ferre Laevers | Ludo Heylen Ervaringsgericht werken in de basisschool met 6- tot 12-jarigen
Praktijkgerichte uitgave over ervaringsgericht onderwijs op de basisschool, met aandacht voor de uitgangspunten, de leerlingen, de leeromgeving en de leerkrachtstijl.
Non-fictie
Nederlands | 267 pagina's | LannooCampus, Leuven | 2019
Gedrukt boek
Bernadette Sanders Taalontwikkelingsstoornissen in het voortgezet onderwijs en mbo
praktische handelingsadviezen voor school, praktijk en stage
Uitleg over wat taalontwikkelingsstoornissen inhouden en tal van tips voor leerkrachten om leerlingen met deze stoornissen steun te bieden.
Non-fictie
Nederlands | 291 pagina's | Lannoo Campus, Amsterdam | 2019
Gedrukt boek
Pol Ghesquière | Walter Hellinckx Als leren pijn doet
kinderen met een leerstoornis opvoeden en begeleiden
Beschrijving van de problematiek van kinderen met een leerstoornis, met aandacht voor zowel de thuis- als de (basis)schoolsituatie en bedoeld voor zowel ouders als leerkrachten.
Non-fictie
Nederlands | 187 pagina's | Acco, Leuven, Den Haag | 2018
Gedrukt boek